Dalatussan

Inlägg publicerade under kategorin Djur & Natur

Av Evelina - 16 januari 2015 17:49

Uppe på toppen av världen, längtar tillbaka till lugnet, naturen och den friska luften!

Av Evelina - 25 maj 2014 14:56

Klättrade upp till toppen av ett berg i åskoväder. Kanske inte världens bästa ide men fint vare :) Jag blev helt skakig i benen när det blixtrade från alla håll. Sen gick det jävligt snabbt nedför och mot bilen. Regnet öste ner på slutet och man fick verkligen känna att man levde. Det blev fika i bilen med åskovädret ovanför och regnet smattrandes mot rutan. Idag är benen tunga men vi måste upp igen när det är bättre väder så vi får fika på toppen i stället :)

Av Evelina - 12 maj 2014 21:37

Sen hemgång från jobbet idag. Men fick se den här solnedgången så det gjorde inget :)

Av Evelina - 30 april 2014 20:17

Det här är ju löjligt.. Bara vräker ner :(

Av Evelina - 30 april 2014 08:53

Här har bävern jobbat hårt :)

Av Evelina - 28 mars 2014 20:08

Igår kidnappade min sambo mig och tog mig till ett "hemligt ställe" där jag aldrig varit förut. Det var en fikaplats högt upp med fin utsikt. Jättemysigt var det och det var många plusgrader och sol

Blev inte så många bilder, men några i alla fall :)

Av Evelina - 24 mars 2014 22:16

Igår var vi vid svärföräldrarnas stuga vid havet. Bara jag och min sambo, jättemysigt! Vi gick en lång bit till stugan på en grusväg och pratade om allt möjligt. Solen sken och fåglarna kvittrade :) Väl framme så fikade vi och tittade ut över havet som aldrig tog slut. Sedan vandrade vi tillbaka till bilen igen fulla av ny energi och lugn i kroppen. Det där stället är verkligen som en laddningsstation där man kan ladda batterierna och få lugn i kroppen. Så glad att vi har ett sådant ställe som vi kan åka till när vi har lust :)

En dag ska vi sova över där och ha med oss massa gottis, en flaska vin och en film att kolla på via datorn. Tänk er sedan att sitta ute på stenarna och höra vågorna skvalpa mitt i natten. Fridfullt :)

Av Evelina - 1 mars 2014 19:59

Även mössen gillar fågelmaten. Men känns konstigt att mata en sådan sötsak och samtidigt veta att han troligen kommer att bli mördad av våra kissemissar till våren. Livet är hårt.

Jag kan inte undgå att bli påmind om när jag hade tamråttor. De var i den här storleken när jag fick hem dom. Så små och söta. Med sina söta små öron och små små nosar med små små morrhår som kände sig fram.

De tyckte om att sitta på min axel när jag satt vid datorn eller krypa in innanför tröjan. Så himla mysigt sällskap när man bodde själv och de var så himla smarta och nyfikna!

Skulle lätt skaffa tamråttor nu också om inte karln vore allergisk och om inte missarna var så blodtörstiga hehe.

Men men, det är inget som stör mig precis, att jag inte kan ha tamråttor men kommer aldrig glömma den tiden då jag hade mina förut <3

Jag får nöja mig med mina husmöss :) De är minst lika söta!

Följ Dalatussan med Blogkeen
Följ Dalatussan med Bloglovin'

Kattkär Dalkulla nu boendes i Västernorrland med sambo. Här delar jag med mig av naturfoton och bilder/filmer på katterna m.m.